Chiro Jut

Margot Asselberghs
margotasselberghs1@hotmail.com

Chiro JUT

De Chiro is de grootste jeugdbeweging van Vlaanderen en Brussel. Ze telt 880 lokale groepen en daar is Chiro Jut er een van.

Elke zondag komen een enthousiaste leidingsploeg en een groep jonge leden samen om er een plezante namiddag van te maken vol met leuke activitetien. Aan de nieuwe lokalen van Chiro Jut aan de Mechelbaan is alles voorhanden om zich eens goed uit te leven. Daar moet niemand zich zorgen maken dat hij vuil wordt, dat het gras kapot getrapt wordt of dat de bal bij de buren terechtkomt.

Chiro is echter veel meer dan dat. Tijdens het jaar zijn er ook andere activiteiten zoals een uitstap naar een pretpark of naar zee of een Chiroweekend. Het hoogtepunt van het jaar is het bivak. Elk jaar trekken de verschillenden afdelingen er 10 dagen lang op uit en beleven een onvergetelijke tijd.

De Chiro bestaat uit de volgende afdelingen:

Speelclub:van 6 tot 9 jaar
Rakwi’s:van 10 tot 12 jaar
Tito’s:van 13 tot 14 jaar
Keti’s:van 14 tot 16 jaar
Aspi’s:van 16 tot 18 jaar
Leiding:vanaf 18 jaar

Heeft je kind zin om eens te proeven van het Chiroleven, dan is het elke zondag om 14u welkom in de Chiro-lokalen aan de Mechelbaan 143 te Koningshooikt. Je kunt ook altijd terecht bij de volwassen-begeleiding (VB) of bij de groepleid(st)er (GL).

Deel deze vereniging: