Koninklijke Voetbalclub Hooikt (KVKH)

Geert Verstraeten (Voorzitter)
bestuur@kvkhooikt.be

KVK Hooikt is de provinciale voetbalclub uit Koningshooikt, een deelgemeente van Lier. De voetbaltraditie startte in 1929 onder de naam FC Hoyckt. Deze vereniging speelde in de Vlaamse voetbalbond. Onder impuls van een nieuwe generatie trad FC Hoyckt op 25 augustus 1938 toe tot de Belgische voetbalbond en veranderde de naam in FC Hooikt. 1973 was een belangrijk jaar in de geschiedenis van FC Hooikt. Het gemeentebestuur besliste om in de Beekstraat een sportcentrum te bouwen waar de inwoners van Koningshooikt naar hartelust zouden kunnen sporten en hun fysieke conditie aanscherpen. De gronden werden geschonken aan de gemeente Koningshooikt door baron Puissant Baeyens. In datzelfde jaar werd FC Hooikt omgevormd van een feitelijke vereniging naar een vzw. De naam werd gewijzigd in VoetbalKlub Hooikt, afgekort VK Hooikt.
In 1988, na 50 jaar lid van de K.B.V.B., mocht VK Hooikt de titel van Koninklijke voeren en zo luidde de naam als volgt, KVK Hooikt –Koninklijke VoetbalKlub Hooikt. Later werd de naam van de club aangepast aan de nieuwe spelling tot Koninklijke Voetbalclub Hooikt, afgekort KV Hooikt.
Ondertussen is KVK Hooikt een gezonde club met een volwaardig bestuur en met fantastische vrijwilligers. KVK Hooikt speelt momenteel in 2de provinciale.